1: 2: 3: 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 31: 32: 33: 34: 35: 36: 37: 38: 39: 40: 41: 42: 43: 44: 45: 46: 47: 48: 49: 50: 51: 52: 53: 54: 55: 56: 57: 58: 59: 60: 61: 62: 63: 64: 65: 66: 67: 68: 69: 70: 71: 72: 73: 74: 75: 76: 77: 78: 79: 80: 81: 82: 83: 84: 85: 86: 87: 88: 89: 90: 91: 92: 93: 94: 95: 96: 97: 98: 99: 100: 101: 102: 103: 104: 105: 106: 107: 108: 109: 110: 111: 112: 113: 114: 115: 116: 117: 118: 119: 120: 121: 122: 123: 124: 125: 126: 127: 128: 129: 130: 131: 132: 133: 134: 135: 136: 137: 138: 139: 140: 141: 142: 143: 144: 145: 146: 147: 148: 149: 150: 151: 152: 153: 154: 155: 156: 157: 158: 159: 160: 161: 162: 163: 164: 165: 166: 167: 168: 169: 170: 171: 172: 173: 174: 175: 176: 177: 178: 179: 180: 181: 182: 183: 184: 185: 186: 187: 188: 189: 190: 191: 192: 193: 194: 195: 196: 197: 198: 199: 200: 201: 202: 203: 204: 205: 206: 207: 208: 209: 210: 211: 212: 213: 214: 215: 216: 217: 218: 219: 220: 221: 222: 223: 224: 225: 226: 227: 228: 229: 230: 231: 232: 233: 234: 235: 236: 237: 238: 239: 240: 241: 242: 243: 244: 245: 246: 247: 248: 249: 250: 251: 252: 253: 254: 255: 256: 257: 258: 259: 260: 261: 262: 263: 264: 265: 266: 267: 268: 269: 270: 271: 272: 273: 274: 275: 276: 277: 278: 279: 280: 281: 282: 283: 284: 285: 286: 287: 288: 289: 290: 291: 292: 293: 294: 295: 296: 297: 298: 299: 300: 301: 302: 303: 304: 305: 306: 307: 308: 309: 310: 311: 312: 313: 314: 315: 316: 317: 318: 319: 320: 321: 322: 323: 324: 325: 326: 327: 328: 329: 330: 331: 332: 333: 334: 335: 336: 337: 338: 339: 340: 341: 342: 343: 344: 345: 346: 347: 348: 349: 350: 351: 352: 353: 354: 355: 356: 357: 358: 359: 360: 361: 362: 363: 364: 365: 366: 367: 368: 369: 370: 371: 372: 373: 374: 375: 376: 377: 378: 379: 380: 381: 382: 383: 384: 385: 386: 387: 388: 389: 390: 391: 392: 393: 394: 395: 396: 397: 398: 399: 400: 401: 402: 403: 404: 405: 406: 407: 408: 409: 410: 411: 412: 413: 414: 415: 416: 417: 418: 419: 420: 421: 422: 423: 424: 425: 426: 427: 428: 429: 430: 431: 432: 433: 434: 435: 436: 437: 438: 439: 440: 441: 442: 443: 444: 445: 446: 447: 448: 449: 450: 451: 452: 453: 454: 455: 456: 457: 458: 459: 460: 461: 462: 463: 464: 465: 466: 467: 468: 469: 470: 471: 472: 473: 474: 475: 476: 477: 478: 479: 480: 481: 482: 483: 484: 485: 486: 487: 488: 489: 490: 491: 492: 493: 494: 495: 496: 497: 498: 499: 500: 501: 502: 503: 504: 505: 506: 507: 508: 509: 510: 511: 512: 513: 514: 515: 516: 517: 518: 519: 520: 521: 522: 523: 524: 525: 526: 527: 528: 529: 530: 531: 532: 533: 534: 535: 536: 537: 538: 539: 540: 541: 542: 543: 544: 545: 546: 547: 548: 549: 550: 551: 552: 553: 554: 555: 556: 557: 558: 559: 560: 561: 562: 563: 564: 565: 566: 567: 568: 569: 570: 571: 572: 573: 574: 575: 576: 577: 578: 579: 580: 581: 582: 583: 584: 585: 586: 587: 588: 589: 590: 591: 592: 593: 594: 595: 596: 597: 598: 599: 600: 601: 602: 603: 604: 605: 606: 607: 608: 609: 610: 611: 612: 613: 614: 615: 616: 617: 618: 619: 620: 621: 622: 623: 624: 625: 626: 627: 628: 629: 630: 631: 632: 633: 634: 635: 636: 637: 638: 639: 640: 641: 642: 643: 644: 645: 646: 647: 648: 649: 650: 651: 652: 653: 654: 655: 656: 657: 658: 659: 660: 661: 662: 663: 664: 665: 666: 667: 668: 669: 670: 671: 672: 673: 674: 675: 676: 677:
| unit Unit1;
interface
uses Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, StdCtrls, ExtCtrls, ComCtrls;
type Tform1 = class(TForm) W6: TEdit; Button1: TButton; team1: TPanel; Name1: TEdit; Label11: TLabel; Label12: TLabel; Label13: TLabel; Label14: TLabel; Label15: TLabel; Label16: TLabel; Label17: TLabel; Label18: TLabel; Label19: TLabel; Label20: TLabel; KampfGeschick1: TEdit; BallistischeFaehigikeit1: TEdit; MoralWert1: TEdit; RettungsWurf1: TEdit; Widerstand1: TEdit; Staerke1: TEdit; RuestungsWurf1: TEdit; LebensPunkte1: TEdit; Initiative1: TEdit; angriffe1: TEdit; pts1: TEdit; plusangriff1: TEdit; anzahl1: TEdit; Panel1: TPanel; Label1: TLabel; Label2: TLabel; Label3: TLabel; Label4: TLabel; Label5: TLabel; Label6: TLabel; Label7: TLabel; Label8: TLabel; Label9: TLabel; Label10: TLabel; KampfGeschick2: TEdit; BallistischeFaehigikeit2: TEdit; RettungsWurf2: TEdit; Widerstand2: TEdit; Staerke2: TEdit; RuestungsWurf2: TEdit; LebensPunkte2: TEdit; Initiative2: TEdit; angriffe2: TEdit; plusangriff2: TEdit; Name2: TEdit; pts2: TEdit; anzahl2: TEdit; Label21: TLabel; gesamta1: TEdit; Auswerten: TButton; Label22: TLabel; gesamta2: TEdit; ifs1: TCheckBox; plusangriffscheren1: TEdit; ifs2: TCheckBox; plusangriffscheren2: TEdit; Label24: TLabel; gesamtlp1: TEdit; gesamtlp2: TEdit; Label23: TLabel; ifa1: TRadioButton; ifa2: TRadioButton; times: TEdit; wins1: TEdit; wins2: TEdit; winspro1: TEdit; winspro2: TEdit; ProgressBar1: TProgressBar; Unentschieden: TEdit; unentschiedenpro: TEdit; Label25: TLabel; Label26: TLabel; MoralWert2: TEdit; procedure Button1Click(Sender: TObject); procedure AuswertenClick(Sender: TObject); private public end;
var form1: Tform1; x:real;
implementation
{$R *.DFM}
function wurf (a,w:real):real; var wa,wr,anw:integer; begin wa:=0; wr:=0; anw:=0; if a=0 then result:=0 else begin wa:=0; repeat wa:=wa+1; wr:=random(6)+1; if wr>=w then anw:=anw+1 until wa=a; result:=round(anw); end end;
function svsw (sa,wv:real):real; var sw:real; begin if sa= 1 then if wv= 1 then sw:= 4 else if wv= 2 then sw:= 5 else if wv= 3 then sw:= 6 else if wv= 4 then sw:= 6 else if wv= 5 then sw:= 7 else if wv= 6 then sw:= 7 else if wv= 7 then sw:= 7 else if wv= 8 then sw:= 7 else if wv= 9 then sw:= 7 else if wv=10 then sw:= 7; if sa= 2 then if wv= 1 then sw:= 3 else if wv= 2 then sw:= 4 else if wv= 3 then sw:= 5 else if wv= 4 then sw:= 6 else if wv= 5 then sw:= 6 else if wv= 6 then sw:= 7 else if wv= 7 then sw:= 7 else if wv= 8 then sw:= 7 else if wv= 9 then sw:= 7 else if wv=10 then sw:= 7; if sa= 3 then if wv= 1 then sw:= 2 else if wv= 2 then sw:= 3 else if wv= 3 then sw:= 4 else if wv= 4 then sw:= 5 else if wv= 5 then sw:= 6 else if wv= 6 then sw:= 6 else if wv= 7 then sw:= 7 else if wv= 8 then sw:= 7 else if wv= 9 then sw:= 7 else if wv=10 then sw:= 7; if sa= 4 then if wv= 1 then sw:= 2 else if wv= 2 then sw:= 2 else if wv= 3 then sw:= 3 else if wv= 4 then sw:= 4 else if wv= 5 then sw:= 5 else if wv= 6 then sw:= 6 else if wv= 7 then sw:= 6 else if wv= 8 then sw:= 7 else if wv= 9 then sw:= 7 else if wv=10 then sw:= 7; if sa= 5 then if wv= 1 then sw:= 2 else if wv= 2 then sw:= 2 else if wv= 3 then sw:= 2 else if wv= 4 then sw:= 3 else if wv= 5 then sw:= 4 else if wv= 6 then sw:= 5 else if wv= 7 then sw:= 6 else if wv= 8 then sw:= 6 else if wv= 9 then sw:= 7 else if wv=10 then sw:= 7; if sa= 6 then if wv= 1 then sw:= 2 else if wv= 2 then sw:= 2 else if wv= 3 then sw:= 2 else if wv= 4 then sw:= 2 else if wv= 5 then sw:= 3 else if wv= 6 then sw:= 4 else if wv= 7 then sw:= 5 else if wv= 8 then sw:= 6 else if wv= 9 then sw:= 6 else if wv=10 then sw:= 7; if sa= 7 then if wv= 1 then sw:= 2 else if wv= 2 then sw:= 2 else if wv= 3 then sw:= 2 else if wv= 4 then sw:= 2 else if wv= 5 then sw:= 2 else if wv= 6 then sw:= 3 else if wv= 7 then sw:= 4 else if wv= 8 then sw:= 5 else if wv= 9 then sw:= 6 else if wv=10 then sw:= 6; if sa= 8 then if wv= 1 then sw:= 2 else if wv= 2 then sw:= 2 else if wv= 3 then sw:= 2 else if wv= 4 then sw:= 2 else if wv= 5 then sw:= 2 else if wv= 6 then sw:= 2 else if wv= 7 then sw:= 3 else if wv= 8 then sw:= 4 else if wv= 9 then sw:= 5 else if wv=10 then sw:= 6; if sa= 9 then if wv= 1 then sw:= 2 else if wv= 2 then sw:= 2 else if wv= 3 then sw:= 2 else if wv= 4 then sw:= 2 else if wv= 5 then sw:= 2 else if wv= 6 then sw:= 2 else if wv= 7 then sw:= 2 else if wv= 8 then sw:= 3 else if wv= 9 then sw:= 4 else if wv=10 then sw:= 5; if sa=10 then if wv= 1 then sw:= 2 else if wv= 2 then sw:= 2 else if wv= 3 then sw:= 2 else if wv= 4 then sw:= 2 else if wv= 5 then sw:= 2 else if wv= 6 then sw:= 2 else if wv= 7 then sw:= 2 else if wv= 8 then sw:= 2 else if wv= 9 then sw:= 3 else if wv=10 then sw:= 4; if (sa>10) or (sa<1) or (wv>10) or (wv< 1) then showmessage('ERROR: unrealistische Werte!'); result:=sw; end;
function kgvskg (kga,kgv:real):real; var kgw:real; begin if kga= 1 then if kgv= 1 then kgw:=4 else if kgv= 2 then kgw:=4 else if kgv= 3 then kgw:=5 else if kgv= 4 then kgw:=5 else if kgv= 5 then kgw:=5 else if kgv= 6 then kgw:=5 else if kgv= 7 then kgw:=5 else if kgv= 8 then kgw:=5 else if kgv= 9 then kgw:=5 else if kgv=10 then kgw:=5; if kga= 2 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=4 else if kgv= 3 then kgw:=4 else if kgv= 4 then kgw:=4 else if kgv= 5 then kgw:=5 else if kgv= 6 then kgw:=5 else if kgv= 7 then kgw:=5 else if kgv= 8 then kgw:=5 else if kgv= 9 then kgw:=5 else if kgv=10 then kgw:=5; if kga= 3 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=3 else if kgv= 3 then kgw:=4 else if kgv= 4 then kgw:=4 else if kgv= 5 then kgw:=4 else if kgv= 6 then kgw:=4 else if kgv= 7 then kgw:=5 else if kgv= 8 then kgw:=5 else if kgv= 9 then kgw:=5 else if kgv=10 then kgw:=5; if kga= 4 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=3 else if kgv= 3 then kgw:=3 else if kgv= 4 then kgw:=4 else if kgv= 5 then kgw:=4 else if kgv= 6 then kgw:=4 else if kgv= 7 then kgw:=4 else if kgv= 8 then kgw:=4 else if kgv= 9 then kgw:=5 else if kgv=10 then kgw:=5; if kga= 5 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=3 else if kgv= 3 then kgw:=3 else if kgv= 4 then kgw:=3 else if kgv= 5 then kgw:=4 else if kgv= 6 then kgw:=4 else if kgv= 7 then kgw:=4 else if kgv= 8 then kgw:=4 else if kgv= 9 then kgw:=4 else if kgv=10 then kgw:=4; if kga= 6 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=3 else if kgv= 3 then kgw:=3 else if kgv= 4 then kgw:=3 else if kgv= 5 then kgw:=3 else if kgv= 6 then kgw:=4 else if kgv= 7 then kgw:=4 else if kgv= 8 then kgw:=4 else if kgv= 9 then kgw:=4 else if kgv=10 then kgw:=4; if kga= 7 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=3 else if kgv= 3 then kgw:=3 else if kgv= 4 then kgw:=3 else if kgv= 5 then kgw:=3 else if kgv= 6 then kgw:=3 else if kgv= 7 then kgw:=4 else if kgv= 8 then kgw:=4 else if kgv= 9 then kgw:=4 else if kgv=10 then kgw:=4; if kga= 8 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=3 else if kgv= 3 then kgw:=3 else if kgv= 4 then kgw:=3 else if kgv= 5 then kgw:=3 else if kgv= 6 then kgw:=3 else if kgv= 7 then kgw:=3 else if kgv= 8 then kgw:=4 else if kgv= 9 then kgw:=4 else if kgv=10 then kgw:=4; if kga= 9 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=3 else if kgv= 3 then kgw:=3 else if kgv= 4 then kgw:=3 else if kgv= 5 then kgw:=3 else if kgv= 6 then kgw:=3 else if kgv= 7 then kgw:=3 else if kgv= 8 then kgw:=3 else if kgv= 9 then kgw:=4 else if kgv=10 then kgw:=4; if kga=10 then if kgv= 1 then kgw:=3 else if kgv= 2 then kgw:=3 else if kgv= 3 then kgw:=3 else if kgv= 4 then kgw:=3 else if kgv= 5 then kgw:=3 else if kgv= 6 then kgw:=3 else if kgv= 7 then kgw:=3 else if kgv= 8 then kgw:=3 else if kgv= 9 then kgw:=3 else if kgv=10 then kgw:=4; if (kga>10) or (kga< 1) or (kgv>10) or (kgv< 1) then showmessage('ERROR: unrealistische Werte!'); result:=kgw; end;
procedure Tform1.Button1Click(Sender: TObject); begin randomize; x:=random(6)+1; w6.text:=floattostr(x); end;
procedure Tform1.AuswertenClick(Sender: TObject); var gaw1,gaw2,unend,unendpro,winpro1,winpro2,wing,win1,win2,upa1,upa2,upas1,upas2,uan1,uan2,ukg1,ubf1,us1,uw1,ulp1,ui1,ua1,umw1,urw1,urew1,ukg2,ubf2,us2,uw2,ulp2,ui2,ua2,umw2,urw2,urew2,a1,a2,an1,an2,pa1,pa2,pas1,pas2,ras1,ras2,i1,i2,w1,w2,ga1,ga2,kg1,kg2,d,lp1,lp2,c,s1,s2,b1,b2,kgw1,kgw2,glp1,glp2,sw1,sw2,kgwr1,kgwr2,gakg1,gakg2,gas1,gas2,rw1,rw2,rew1,rew2,lpv1,lpv2:real; g,t,tb:integer; begin uan1:=strtofloat(anzahl1.text); uan2:=strtofloat(anzahl2.text); upa1:=strtofloat(plusangriff1.text); upa2:=strtofloat(plusangriff2.text); upas1:=strtofloat(plusangriffscheren1.text); upas2:=strtofloat(plusangriffscheren2.text); ukg1:=strtofloat(KampfGeschick1.text); ubf1:=strtofloat(BallistischeFaehigikeit1.text); us1:=strtofloat(Staerke1.text); uw1:=strtofloat(Widerstand1.text); ulp1:=strtofloat(LebensPunkte1.text); ui1:=strtofloat(Initiative1.text); ua1:=strtofloat(angriffe1.text); umw1:=strtofloat(MoralWert1.text); urw1:=strtofloat(RuestungsWurf1.text); urew1:=strtofloat(RettungsWurf1.text); ukg2:=strtofloat(KampfGeschick2.text); ubf2:=strtofloat(BallistischeFaehigikeit2.text); us2:=strtofloat(Staerke2.text); uw2:=strtofloat(Widerstand2.text); ulp2:=strtofloat(LebensPunkte2.text); ui2:=strtofloat(Initiative2.text); ua2:=strtofloat(angriffe2.text); umw2:=strtofloat(MoralWert2.text); urw2:=strtofloat(RuestungsWurf2.text); urew2:=strtofloat(RettungsWurf2.text);
t:=round(strtofloat(times.text)); tb:=0; d:=0; win1:=0; win2:=0; unend:=0;
if ifa1.checked=true then g:=0 else if ifa2.checked=true then g:=1;
repeat
tb:=tb+1;
anzahl1.text:=floattostr(uan1); anzahl2.text:=floattostr(uan2); plusangriff1.text:=floattostr(upa1); plusangriff2.text:=floattostr(upa2); plusangriffscheren1.text:=floattostr(upas1); plusangriffscheren2.text:=floattostr(upas2); KampfGeschick1.text:=floattostr(ukg1); BallistischeFaehigikeit1.text:=floattostr(ubf1); Staerke1.text:=floattostr(us1); Widerstand1.text:=floattostr(uw1); LebensPunkte1.text:=floattostr(ulp1); Initiative1.text:=floattostr(ui1); angriffe1.text:=floattostr(ua1); MoralWert1.text:=floattostr(umw1); RuestungsWurf1.text:=floattostr(urw1); RettungsWurf1.text:=floattostr(urew1); KampfGeschick2.text:=floattostr(ukg2); BallistischeFaehigikeit2.text:=floattostr(ubf2); Staerke2.text:=floattostr(us2); Widerstand2.text:=floattostr(uw2); LebensPunkte2.text:=floattostr(ulp2); Initiative2.text:=floattostr(ui2); angriffe2.text:=floattostr(ua2); MoralWert2.text:=floattostr(umw2); RuestungsWurf2.text:=floattostr(urw2); RettungsWurf2.text:=floattostr(urew2);
kg1:=ukg1; kg2:=ukg2; s1:=us1; s2:=us2; w1:=uw1; w2:=uw2; rw1:=urw1; rw2:=urw2; rew1:=urew1; rew2:=urew2; a1:=ua1; a2:=ua2; an1:=uan1; an2:=uan2; pa1:=upa1; pa2:=upa2; lp1:=ulp1; lp2:=ulp2; i1:=ui1; i2:=ui2; pas1:=upas1; pas2:=upas2;
glp1:=lp1*an1; gesamtlp1.text:=floattostr(glp1); glp2:=lp1*an2; gesamtlp2.text:=floattostr(glp2);
repeat pas1:=strtofloat(plusangriffscheren1.text); randomize; if ifs1.checked then begin ras1:=random(6)+1; a1:=ras1+pas1; end; if ifs2.checked then begin ras2:=random(6)+1; a2:=ras2+pas2; end;
If ifa1.Checked then ga1:=(a1+pa1)*an1 else ga1:=a1*an1; gesamta1.text:=floattostr(ga1); If ifa2.Checked then ga2:=(a2+pa2)*an2 else ga2:=a2*an2; gesamta2.text:=floattostr(ga2);
If i1>i2 then begin kgw1:=kgvskg(kg1,kg2); gakg1:=wurf(ga1,kgw1); sw1:=svsw(s1,w2); gas1:=wurf(gakg1,sw1); If rew2<=rw2 then lpv2:=gas1-wurf(gas1,rew2) else lpv2:=gas1-wurf(gas1,rw2);
glp2:=glp2-lpv2; an2:=glp2/lp2; b1:=frac(an2); if b1<>0 then an2:=int(an2)+1 else an2:=int(an2); end
else If i1<i2 then begin kgw2:=kgvskg(kg2,kg1); gakg2:=wurf(ga2,kgw2); sw2:=svsw(s2,w1); gas2:=wurf(gakg2,sw2); If rew1<=rw1 then lpv1:=gas2-wurf(gas2,rew1) else lpv1:=gas2-wurf(gas2,rw1);
glp1:=glp1-lpv1; an1:=glp1/lp1; b2:=frac(an1); if b2<>0 then an1:=int(an1)+1 else an1:=int(an1); end
else If i2=i1 then begin
kgw1:=kgvskg(kg1,kg2); kgw2:=kgvskg(kg2,kg1);
gakg1:=wurf(ga1,kgw1); gakg2:=wurf(ga2,kgw2);
sw1:=svsw(s1,w2); sw2:=svsw(s2,w1);
gas1:=wurf(gakg1,sw1); gas2:=wurf(gakg2,sw2);
If rew2<=rw2 then lpv2:=gas1-wurf(gas1,rew2) else lpv2:=gas1-wurf(gas1,rw2); If rew1<=rw1 then lpv1:=gas2-wurf(gas2,rew1) else lpv1:=gas2-wurf(gas2,rw1);
glp2:=glp2-lpv2; glp1:=glp1-lpv1;
an1:=glp1/lp1; an2:=glp2/lp2;
b2:=frac(an1); if b2<>0 then an1:=int(an1)+1 else an1:=int(an1); b1:=frac(an2); if b1<>0 then an2:=int(an2)+1 else an2:=int(an2); d:=d+1; end;
c:=i1; i1:=i2; i2:=c;
d:=d+1; if d=2 then begin if ifa1.checked=true then begin ifa1.checked:=false; ifa2.checked:=true; d:=0 end else if ifa2.checked=true then begin ifa2.checked:=false; ifa1.checked:=true; d:=0 end; end;
until (glp1<=0) or (glp2<=0) or (glp1<=0) and (glp2<=0);
if (glp1<=0) and (glp2<=0) then unend:=unend+1 else if (glp1<=0) and (glp2>=0) then win2:=win2+1 else if (glp2<=0) and (glp1>=0) then win1:=win1+1;
wins1.text:=floattostr(win1) + ' Siege'; wins2.text:=floattostr(win2) + ' Siege'; Unentschieden.text:=floattostr(unend);
winpro2:=100/(win1+win2+unend)*win2; winspro2.text:=floattostr(winpro2) + '%'; winpro1:=100/(win1+win2+unend)*win1; winspro1.text:=floattostr(winpro1) + '%'; unendpro:=100/(win1+win2+unend)*unend; unentschiedenpro.text:=floattostr(unendpro) + '%';
ProgressBar1.Max:=t; ProgressBar1.Position:=tb;
if g=0 then begin ifa1.checked:=true; ifa2.checked:=false end else if g=1 then begin ifa2.checked:=true; ifa1.checked:=false end;
until tb=t;
anzahl1.text:=floattostr(uan1); anzahl2.text:=floattostr(uan2);
If ifa1.Checked then ga1:=(ua1+pa1)*uan1 else ga1:=ua1*uan1; gesamta1.text:=floattostr(ga1); If ifa2.Checked then ga2:=(ua2+upa2)*uan2 else ga2:=ua2*uan2; gesamta2.text:=floattostr(ga2); end;
end. |