1: 2: 3: 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 31: 32: 33: 34: 35: 36: 37: 38: 39: 40: 41: 42: 43: 44: 45: 46: 47: 48: 49: 50: 51: 52: 53: 54: 55: 56: 57: 58: 59: 60: 61: 62: 63: 64: 65: 66: 67: 68: 69: 70: 71: 72: 73: 74: 75: 76: 77: 78: 79: 80: 81: 82: 83: 84: 85: 86: 87: 88: 89: 90: 91: 92: 93: 94: 95: 96: 97: 98: 99: 100: 101: 102: 103: 104: 105: 106: 107: 108: 109: 110: 111: 112: 113: 114: 115: 116: 117: 118: 119: 120: 121: 122: 123: 124: 125: 126: 127: 128: 129: 130: 131: 132: 133: 134: 135: 136: 137: 138: 139: 140: 141: 142: 143: 144: 145: 146: 147: 148: 149: 150: 151: 152: 153: 154: 155: 156: 157: 158: 159: 160: 161: 162: 163: 164: 165: 166: 167: 168: 169: 170: 171: 172: 173: 174: 175: 176: 177: 178: 179: 180: 181: 182: 183: 184: 185: 186: 187: 188: 189: 190: 191: 192: 193: 194: 195: 196: 197: 198: 199: 200: 201: 202: 203: 204: 205: 206: 207: 208: 209: 210: 211: 212: 213: 214: 215: 216: 217: 218: 219: 220: 221: 222: 223: 224: 225: 226: 227: 228: 229: 230: 231:
| unit Unit1;
interface
uses Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, ImgList, ExtCtrls, StdCtrls, Menus, Pacmantools;
type TSpielfeld = array[0..19] of string[20];
TForm1 = class(TForm) ImageList1: TImageList; Timer1: TTimer; Label1: TLabel; Label2: TLabel; Label3: TLabel; Label4: TLabel; Label5: TLabel; Label6: TLabel; Label7: TLabel; Label8: TLabel; MainMenu1: TMainMenu; Start1: TMenuItem; Stop1: TMenuItem; Info1: TMenuItem; Ende1: TMenuItem; Neustart1: TMenuItem; procedure FormCreate(Sender: TObject); procedure FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char); procedure Timer1Timer(Sender: TObject); procedure FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word; Shift: TShiftState); procedure FormPaint(Sender: TObject); procedure Start1Click(Sender: TObject); procedure Stop1Click(Sender: TObject); procedure Info1Click(Sender: TObject); procedure Ende1Click(Sender: TObject); procedure Neustart1Click(Sender: TObject); private Richtung:integer; Posx, PosY: integer; Animationsphase: integer; LevelNr: integer; SF: TSpielfeld;
Punkte: integer; Zeit: real; Leben: integer; d: Textfile; s: string;
procedure levelladen (Nr: integer); procedure start(Level: integer); public end;
var Form1: TForm1;
implementation
{$R *.DFM}
procedure TForm1.Levelladen(Nr: integer); var Datei: Textfile; i: integer;
begin assignfile(Datei, 'level' + inttostr(Nr) + '.dum'); reset(Datei); for i:=0 to 19 do readln(Datei, SF[i]); closefile(Datei); end;
procedure TForm1.start(Level: integer); begin PosX:=8; PosY:=8; Richtung:=0; Zeit:=60; Animationsphase:=0; levelladen(LevelNr); paint; end;
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject); begin LevelNR:=0; Start(LevelNr); Leben:=5;
assignfile(d,'level0.dum'); reset(d); readln(d,s);
while not EoF(d) do begin readln(d,s); end; closefile(d); end;
procedure TForm1.FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char); begin if key = 's' then Timer1.enabled:=true;
if key = 'p' then Timer1.enabled:=false;
end;
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); begin Zeit:= Zeit - timer1.interval/ 1000; label4.caption:= inttostr(round(Zeit)) + 's'; if round(Zeit) < 1 then begin timer1.enabled := false; showmessage('Spiel Vorbei! Versuch es erneut.'); end; Imagelist1.Draw(Form1.canvas, PosX * 32, PosY * 32, 8) ;
case Richtung of 0 : if posX < 19 then PosX:=PosX + 1 else Richtung:=1; 1 : if posX > 0 then posX:=posX - 1 else Richtung:=0; 2 : if posY < 19 then PosY:=PosY + 1 else Richtung:=3; 3 : if posY > 0 then posY:=posY - 1 else Richtung:=2; end;
if SF[PosY , PosX + 1] = 'p' then begin label8.caption:= inttostr(strtoint(Label8.caption) + 1); SF[PosY , PosX + 1] := 'X'; end;
if SF[PosY , PosX + 1] = 'P' then begin label5.caption:= inttostr(strtoint(label5.caption) - 1); SF[PosY , PosX + 1] := 'X'; end;
if label5.caption < '1' then begin timer1.enabled:=false; showmessage('Spiel Vorbei') end;
Animationsphase:= (Animationsphase + 1) mod 2; if Animationsphase = 0 then Imagelist1.Draw(Form1.canvas, PosX*32, PosY*32, Richtung * 2); if Animationsphase = 1 then Imagelist1.Draw(Form1.canvas, PosX*32, PosY*32, Richtung * 2 + 1);
end;
procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word; Shift: TShiftState); begin case key of VK_LEFT : richtung:=1; VK_UP : richtung:=3; VK_RIGHT: richtung:=0; VK_DOWN : richtung:=2; end; end;
procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject); var i,j: integer; begin for i:= 0 to 19 do for j:= 0 to 19 do
case SF[i , j + 1] of 'X': Imagelist1.Draw(Form1.canvas, j * 32, i * 32, 8); 'P': Imagelist1.Draw(Form1.canvas, j * 32, i * 32, 9); 'p': Imagelist1.Draw(Form1.canvas, j * 32, i * 32, 10); 'd': Imagelist1.Draw(Form1.canvas, j * 32, i * 32, 11); end; end; procedure TForm1.Start1Click(Sender: TObject); begin Timer1.enabled:=true; end;
procedure TForm1.Stop1Click(Sender: TObject); begin Timer1.enabled:=false; end;
procedure TForm1.Info1Click(Sender: TObject); begin openfile(application.handle, 'info.html'); end;
procedure TForm1.Ende1Click(Sender: TObject); begin showmessage ('Schade...'); close end;
procedure TForm1.Neustart1Click(Sender: TObject); begin timer1.enabled:=false; LevelNr:=0; Start(LevelNr); end;
end. |